Вински сајмови пут до бренда и купаца: Смедеревски крај осваја вински свет

Вински туризам у Србији је доживео значајан успон у последњим годинама, постајући један од најдоминантнијих аспеката туристичке понуде земље. Србија, са својом богатом историјом виноградарства и разноврсним климатским условима, пружа идеалне услове за производњу квалитетних вина. Од традиционалних винских региона као што су Вршачки и Сентандрејски крај, до нових, али не мање значајних области, попут Јужне Србије, земља нуди широк спектар винских искустава.

Међутим, смедеревска регија се издваја као један од кључних центара винског туризма у Србији. Са својом благом климом, плодном земљом и вековним виноградима, Смедерево се развило у важан вински крај. Град и окружење су познати по својим квалитетним сортама вина, укључујући и неке ретке и аутентичне, које се не могу пронаћи нигде другде.

Смедервска винска регија – спој модерног и аутентичног

Смедеревска регија са богатом виноградском традицијом, све више привлачи посетиоце који траже аутентично искуство. Међу најзначајнијим дестинацијама у овом подручју је винарија Деспотика, која представља прави бисер винске културе у овом крају.

Винарија Деспотика из Смедеревске Паланке, село Влашки До, не само што нуди изврсна вина, већ је и светионик за све љубитеље и познаваоце вина. Са својим богатим историјским наслеђем и савременим приступом производњи, Деспотика привлачи све оне који желе да упознају праву суштину српског вина.

„Поседујемо 20 хектара винограда на три различита локалитета. Први је на месту где је и сама винарија у селу Влашки До, локалитет Стражевица, затим Голобок и трећи локалитет је Умчари код Младеновца.  Гајимо 10 сроти: од белих сорти Тамјаника, Морава од које правимо чак шест вина, Совињон бели , Рајнски ризлинг, Мускат, Пино бели, а од црвених сорти ту је Прокупац, Каберне и Мерло, као и нешто мало Пиноа црног“, каже Милиновић Милица, маркетинг менаџер Винарије „Деспотика“.

Винске манифестације – пут до промоције бренда 

Како би што више дошли до купаца и ширили име свог бренда, Винарија Деспотика често наступа на сајмовима и винским манифестацијама. Једно од последњих учешћа је било на манифестацији која је постала незаобилазна за произвођаче и љубитеље вина, а то је Вински парк у Сремској Митровици који окупља преко стотину винарија и више стотина посетилаца.

„Овде смо дошли да представимо десет етикета,  а посебно бисмо истакли два вина за која смо добили значајне награде у последња два месеца: „Наш немир“, то је розе полусуви,  које је у последњих годину и по дана два пута добило трофеј за најбоље полусуво вино Балкана, а пре нака два месеца  смо са тим вином ушли у 50 најбољих розеа света. Такмичење је било у Барселони и јако смо поносни што  успели. Прво, успех је ући у 50 најбољих, а наше вино је било прво у категорији полусувих са освојених 92 поена. Истакла бих још и бело полусуво вино – купажа пиноа белог и рајнског ризлинга. “,  објашњава Милица.

Винарија Деспотика на Винском парку наступа сваке године, а како каже ова манифестација је пример како винске манифестације треба да изгледају уз све похвале за организаторе: „Увек се радо одазовемо  позиву  за Вински парк. Људи су веома пријатни и гостољубиви, долази много људи који се доста разумеју у вино, који желе да чују нешто ново, да пробају нешто ново, тако да и ове године уживамо као и претходних година“.

Овакви сајмови и манифестације допросе препознатљивости бренда, каже Милица: „Винарија Деспотика постоји 14 година. Трудимо се да будемо заступљени како овде у Срему, тако и у Београду, али и остатку Србије. Важно нам је да нас људи препознају,да виде наш значај у светелу развоја наших, домаћих аутохтоних сорти. Фокус нам је  на Прокупцу, Морави и Тамјаници. Од ове године смо добили и сертификат да производимо и органско грожђе од сорте Морава, а купажа Тамјанике и Муската, вино „Додир“ је једно од најпродаванијих. Зато је ово прилика да упознамо људе са нама, са нашом понудом, са винском културом, потенцијалима винског туризма, да људи што више пробају, да заволе наше аутохтоне локалне сорте и да знају шта пију“.

Смедеревска винска регија – један од најзначајнијих винских  региона у Србији

Вински туризам у Србији све више добија на значају, а смедеревски крај и винарија „Деспотика“ представљају одличан пример како се традиција и иновација могу успешно спојити. Са својим богатим историјским наслеђем и посвећеношћу квалитету, смедервска винска регија се издваја као један од најзначајнијих винских региона у земљи, нудећи туристима уникатна искуства и аутентична вина која одражавају дух овог краја. Винарија Деспотика, као представник врхунског квалитета и посвећености, игра кључну улогу у промоцији српског вина на домаћем и међународном тржишту.

Кроз своје учешће на значајним винским манифестацијама и континуирану посвећеност унапређењу винског сектора, Деспотика не само да истиче потенцијал српског вина, већ и доприноси развоју винског туризма у целој Србији. Љубитељи вина и туристи који посетe смедервски крај имају прилику да уживају у изузетним винским доживљајима, упознају се са локалним сортама и доживе гостопримство које је српски знак препознатљивости. На тај начин, смедеревска винска регија и винарија Деспотика доприносе расту и развоју винског туризма у Србији, чинећи га једним од најатрактивнијих туристичких сегмената у региону.

*Тескт је објављн у оквиру пројекта „Смедеревска винска регија – брендирање бренда“ који је суфинансиран од стране Министарства информисања и телекомуникација. 

Весна Самарџија